Martijn begon zijn carrière als bakker, maar moest door allergieën zijn passie opgeven. Na een ommekeer vond hij een nieuwe weg in de liftenbranche. Hier vond hij onverwacht een nieuwe passie.
"Bij Aboma merk ik dat het niet alleen om winst draait; ze investeren echt in ons als medewerkers."
Na het afronden van mijn havo-opleiding begon ik vol enthousiasme als bakker. Ik vond het werk geweldig, maar helaas had ik last van allergieën die het onmogelijk maakten om verder te gaan in deze branche. Vervolgens richtte ik mijn blik op een andere droom: politieagent worden. Omdat de opleiding langer op zich liet wachten, moest ik in de tussentijd een andere baan zoeken.
Mijn vader werkte bij Schindler. Via hem begon ik bij de nieuwbouw van liften. Hier was ik betrokken bij het gehele proces. Van het uitladen van vrachtwagens tot het poetsen van liften. Toen de tijd eindelijk kwam om de politieopleiding te starten, kwam ik helaas niet door de keuring. Toch voelde ik geen grote teleurstelling, want ik had mijn draai in de liftenbranche gevonden.
Het werk in de nieuwbouw was zwaar, dus besloot ik over te stappen naar de serviceafdeling. Dit was echt een geweldige ervaring. Elke storing voelde als het oplossen van een sudokupuzzel. Maar met de komst van telemonitoring verdween de uitdaging. Ik begon te verlangen naar een nieuwe uitdaging.
In mijn rol als servicemonteur had ik regelmatig contact met Aboma. Een inspecteur van Aboma vertelde mij dat ze nieuwe mensen zochten. Na achttien jaar verliet ik het vertrouwde nest en begon ik aan mijn avontuur bij Aboma. Het was een spannende stap na zo’n lange tijd bij dezelfde baas.
Bij Aboma kom ik in aanraking met een breed scala aan liften. De oudste lift dateert zelfs uit 1932! Voor een techneut is dit echt een unieke ervaring. Ik werk vaak samen met servicemonteurs van verschillende fabrikanten. Dit biedt een perfecte balans tussen werkplezier en professionele groei.
Bij Aboma maak je echt een verschil in veiligheid. Zo herinner ik me een situatie waar vier van de zes muurankers van de bevestiging van de staalkabels loszaten. Je moet de lift dan afkeuren. Dit communiceren naar de klant kan lastig zijn. Zeker als ouderen afhankelijk zijn van de lift zijn. Maar de veiligheid staat altijd voorop.
"Soms moet je een lift afkeuren. Dit communiceren naar de klant kan lastig zijn. Maar de veiligheid staat altijd voorop."
Ik ben altijd op zoek naar nieuwe uitdagingen. Bij Aboma krijg ik die volop. Ik inspecteer nu namelijk ook liften in windmolens. Daarvoor moest ik eerst een intensieve opleiding volgen. Hier leerde ik hoe ik anderen en mezelf kan redden op grote hoogtes. Dit is precies het soort uitdaging dat ik zoek!
Bij Aboma merk ik dat het niet alleen om winst draait; ze investeren echt in ons als medewerkers. Dit werd vooral duidelijk tijdens de coronapandemie. Onze directeur Jeroen organiseerde toen persoonlijke gesprekken om te kijken hoe het echt met ons ging.
Bovendien stimuleert Aboma gezondheid met hun programma “Aboma Vitaal”. Zo deed ik mee aan een fietstocht rondom Arnhem. Dit was een geweldige manier om collega’s beter te leren kennen en tegelijkertijd fit te blijven.
Ben jij op zoek naar werk met een sterke maatschappelijke bijdrage? Dan is Aboma de plek voor jou. Kom bij ons werken en maak een echte impact!
Bekijk de vacature! |